سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 7 ژانویه 2021 | 13:44 ب.ظ
در ۳ سال گذشته؛

راه‌های اردبیل بیش از ۵۰۰ کیلومتر افزایش داشته است

راه‌های اردبیل بیش از ۵۰۰ کیلومتر افزایش داشته است پارس‌آباد – مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در سه سال گذشته طول بزرگراه های استان اردبیل ۵۳۷ کیلومتر افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری گام دوم، محبوب حیدری صبح پنجشنبه در مراسم آغاز احداث بلند دوم جاده پارس آباد – مشگین‌شهر با حضور استاندار اردبیل اظهار کرد: در طول سه سال گذشته طول راه‌های استان اردبیل با هدف استانداردسازی جاده‌ها افزایش قابل توجهی داشته است که در همین رابطه از سال ۹۶ تا به امسال رشد ۵۳۰ کیلومتری راه‌های استان را شاهد بودیم، به طوری که از سال ۹۶ تا ۹۹ به ترتیب ۳۳۱ کیلومتر، ۶۹ کیلومتر و ۱۳۷ کیلومتر افزایش طول راه‌ها را داشتیم.

وی افزود: در ادامه پروژه توسعه بزرگراه‌های استان اردبیل عملیات اجرای باند دوم پارس‌آباد – مشگین‌شهر به طول ۴۰ کیلومتر در دست احداث و مطالعه است که این پروژه از حد فاصل سه راه دربند تا مشگین‌شهر بوده که میزان اعتبار کل مورد نیاز برای این پروژه ۵ هزار و ۱۴۶ میلیارد ریال است.

حیدری در تشریح مزایای اجرای پروژه باند دوم پارس‌آباد-مشگین‌شهر گفت: با احداث و بهره‌برداری از این پروژه راه‌سازی، ایمنی تردد افزایش یافته و توسعه اقتصادی، صنعتی و کشاورزی نیز تحقق می‌یابد که تسهیل تردد، کاهش زمان سفر و تراکم ترافیک از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

این مسئول با اشاره به توسعه قابل توجه بزرگراه‌های استان طی سال‌های گذشته، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تا سال ۹۶ کل راه‌های استان ۴۵۱ کیلومتر بود که با یک تحول عظیم و بزرگ در مسیر توسعه بزرگراه‌های استان در طول یک سال در محدوده زمانی ۹۶ تا ۹۷ توانستیم ۳۳۱ کیلومتر ردیف ملی برای منطقه اخذ کنیم که این یک قدم بسیار مثبت و بزرگ در راستای ساماندهی راه‌های شریانی و غیرشریانی استان بود.

حیدری تصریح کرد: وقتی پروژه‌های راهی استان در پیوست یک قانون بودجه قرار می‌گیرد یعنی دولت متعهد می‌شود تا در بازه زمانی اجرای پروژه تمامی هزینه‌ها و اعتبارات لازم را برای تسهیل و تسریع روند اجرای پروژه مدنظر تأمین کند که خوشبختانه در این راستا کل اعتبارات تخصیص راه‌های شریانی از ۱۷ میلیارد تومان در سال ۹۶ به ۲۶۰ میلیارد تومان در سال‌جاری رسیده است.

به گفته وی، برخی محورهای استان و راه‌های شریانی اردبیل در دست مطالعه و اقدام بوده که تا به امروز ۱۹۰ کیلومتر بزرگراه در سطح استان در حال بهره‌برداری است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: در منطقه ۶۲۷ کیلومتر نیازمند به احداث و ایجاد بزرگراه هستیم که از این مسافت ۳۰۰ کیلومتر در دست اجرا بوده و سهم راه‌های شمالی استان اردبیل از این طول راه‌ها چیزی حدود ۱۵۰ کیلومتر خواهد بود.

حیدری منابع مورد نیاز برای پروژه‌های راهسازی استان را ۲ هزار میلیارد تومان برآورد کرد که بخشی از این اعتبارات تخصیص یافته و مابقی نیز در دستور کار سازمان برنامه و بودجه است.

وی با اشاره به قابلیت‌های کشاورزی و صنعتی اردبیل تصریح کرد: در بحث رشد و شکوفایی اقتصاد در حوزه‌ها مختلف از جمله کشاورزی و صنعتی احداث راه و زیرساخت‌های حمل و نقل یکی از موارد حائز اهمیت و ملزومات به شمار می‌آید که در ادامه تحقق استانداردسازی زیرساخت‌های استان اردبیل توسعه بزرگراه‌ها و طول جاده‌های اردبیل در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول ادامه داد: قابلیت‌های کشاورزی و صنعتی شهرستان پارس‌آباد هم این نیاز را برای ما ایجاد می‌کرد تا با توسعه راه‌های دسترسی و ایمن این امکان را برای سرمایه‌گذاران بومی و ملی فراهم آوریم تا با برقراری ارتباط مؤثر با سایر شهرستان‌ها در مسیر اقتصادی استان تلاش کنند که امروز شاهد هستیم در ادامه انجام پروژه ایمن‌سازی جاده‌ها و افزایش طول راه‌ها ۴۰ کیلومتر دیگر به مجموع جاده‌های امن استان اضافه می‌شود.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل، احداث باند دوم پارس‌آباد – مشگین‌شهر حد فاصل سه راهی سربند تا سه راهی مشگین‌شهر نقش مهمی در افزایش حضور سرمایه‌گذاران در منطقه خواهد داشت.

حیدری اظهار کرد: دشت مغان یک ظرفیت عظیم خدادادی است که محصولات کشاورزی این دشت مشتریان زیادی در اقصی نقاط کشور و سایر کشورهای همسایه دارد که در همین رابطه حضور سرمایه‌گذاران در منطقه برای استفاده از این ظرفیت با هدف بهبود بازار فروش محصولات یکی از ضروریات بوده که احداث راه برای تسهیل تردد و جابه‌جایی کالا یکی از نیازهای مبرم کنونی در منطقه است.

کد خبر : 16015

کانال تلگرام دایاق
شبکه آگهی اینترنتی
شرکت تبلیغاتی نقطه
اکین
اکین
اکین
اکین
یو پی اس باتری یو پی اس تعمیر یوپی اس قیمت باطری یو پی اس
یو پی اس باتری یو پی اس تعمیر یوپی اس قیمت باطری یو پی اس